پرش به محتوای اصلی

ملکه لبنیات، پنیر

پنیر

پنیر یکی متنوع‌ترین انواع لبنیات است که از شیر حیوانات مختلف مانند بز، گاو، بوفالو، گوسفند و … تهیه می‌شود. باوجود تعداد افرادی که به هر دلیلی از خودن پنیر لذت نمی‌برند، اکثر افراد معتقدند استفاده از پنیر طعم معجزه یک دستور پخت است. راه‌های مختلفی برای لذت بردن از طعم بی‌نظیر پنیر وجود دارد. شما می‌توانید آن را کبابی کنید، داخل ساندویچ قرار دهید یا همراه با پیتزا، لازانیا و پاستا مورد علاقه‌تان آن را میل کنید.
اهمیت استفاده از پنیر به اندازه‌ای بالا رفته که این لبنیات محبوب یک روز مخصوص را در تقویم جهانی به خود اختصاص داده است.
روز پنیر، روز یادگیری بیشتر درباره پنیر، دستورالعمل‌های تهیه آن، لذت آشپزی با این طعم دهنده و خوردن انواع پنیر است.

پنیرسازی یک صنعت باستانی

طبق شواهد تاریخی هنر پنیرسازی 8000 سال قبل از میلاد مسیح، اندکی بعد از اهلی شدن حیوانات توسط انسان آغاز شده است. برخی از حفاری‌های تاریخی حاکی از اسن است که پنیرها در سراسر جهان تولید می‌شدند.

قدمت پنیر در تمدن‌های باستانی

شواهد پیدا شده در لهستان نشان می‌دهد که اولین پنیرها در این منطقه 5500 سال پیش از میلاد مسیح تهیه شده‌اند. نقاشی‌های دیواری مصر، وجود پنیر 2000 سال قبل از مبلاد مسیح را در این منطقه ثابت می‌کنند.

1815

انقلاب صنعتی

پس از دوران انقلاب صنعتی برای اولین بار تولید پنیر صنعتی در مقایس بزرگ در سوئیس آغاز شد.

1851

تولید انبوه پنیر

در سال 1851 یک کشاورز به نام جسی ویلیامز اولین خط تولید انبوه پنیر را در روم و نیویورک راه اندازی کرد.

گسترش تولید پنیر کارخانه‌ای

در طول جنگ جهانی دوم تعداد پنیرهایی که توسط کارخانه‌ها تولید و عرضه می‌شدند، از پنیرهایی که بطور سنتی در مزرعه‌ها تولید می‌شدند فراتر رفت

1914

اولین جشن روز پنیر

جشن پنیر اولین بار در ویسکانسین آمریکا، سال 1419 جشن گرفته شد. و حالا بیش از 100 سال است که این روز هر دو سال یک بار جشن گرفته می‌شود. این جشن با برپایی انواع غرفه‌های صنایع دستی و فروش غذاهای محلی همراه با رژه و موسیقی سنتی کشورهای مختلف برگزار می‌شوند.


دیدگاه‌ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.