پرش به محتوای اصلی

لاته، یک نوشیدنی دوست داشتنی

قهوه

قصه شیر و قهوه مثل قصه ماکارونی و پنیر یا چیپس و سالسا، شاید هم fish & chips انگلیسی است. ترکیبی به ظاهر ساده از مخلوط کردن مقداری شیر در یک فنجان قهوه که یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های آمریکایی، یعنی لاته را به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی با سرگذشت این نوشیدنی خارق العاده در این قسمت از قصه هر مزه همراه ما باشید.

قهوه نوشیدنی محبوب ایتالیایی ها
قرن 17

ایتالیا

قدمت کافه لاته، این نوشیدنی محبوب به قرن 17 در ایتالیا باز می‌گردد. کافه لاته در زبان ایتالیایی به معنی قهوه با شیر است.
ترکیبی ساده از افزودن یک شات شیر به یک فنجان قهوه که با گذر زمان محبوبیت آن از یک نوشیدنی گرم معمولی فراتر رفت.

اسپرسو و لاته

اسپرسو، نقطه عطف شهرت لاته

معرفی اسپرسو، این نوشیدنی پرطرفدار به دنیا در اوایل دهه 1900 میلادی، سهم زیادی در معروفیت و جایگاه فعلی کافه لاته داشت.
همچنین با گذشت زمان و ساخت دستگاه‌های خودکار برای جوشاندن شیر، لاته به معنای واقعی وارد دوره رشد و شهرت شد.

قهوه لاته در آمریکا

لاته در آمریکا

لیو میورین یک باریستای ایتالیایی که در بکلی کالیفرنیا مشغول به کار بود، در سال 1950 شروع به درست کردن لاته برای مشتریانی کرد که عقیده داشتند کاپوچینو نوشیدنی سنگینی است.

کارخانه های تولیدی قهوه

انقلابی در صنعت قهوه

در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990 با افتتاح کافی شاپ‌هایی مانند استارباکس که به دنبال ارائه راهی متفاوت برای لذت بردن از قهوه به عنوان بخشی از سبک زندگی بودند، انجام لاته آرت در فنجان‌های قهوه شروع شدند. همین امر موجب افزایش محبوبیت لاته میان قهوه دوستان شد.

لاته آرت های جدید

برگزاری مسابقات لاته آرت

در سال 2003، بعد از به اوج رسیدن محبوبیت لاته و لاته آرت، برای اولین بار مسابقه‌ای تحت عنوان لاته آرت در سیاتل آمریکا برگزار شد.

روز جهانی قهوه

روز قهوه لاته

در حال حاضر روز 11 فوریه – 22 بهمن ماه به عنوان روز لاته در تقویم جهانی ثبت شده است تا شادی و لذتی که از نوشیدن این قهوه ناشی می‌شود را جشن بگیریم.


دیدگاه‌ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.